De eilandjes onder Bali

10 november 2018 - Bali, Indonesië

Op 5 november zijn we aangekomen in Bali, waar we heerlijk hebben geslapen na onze extra lange reis. Wat ons direct opviel is de enorme service die hier wordt geboden. Als je een boot ticket koopt of een hotel boekt, dan zit daar direct een pick up en drop off bij als extra service. De mensen zijn vriendelijk en ze houden je via whatsapp goed op de hoogte.

We zijn vanaf ons eerste hotel in Bali opgehaald en met de boot overgegaan naar de kleine eilandjes onder Bali. Aangekomen op Nusa Lembongan werden we vanuit de haven met een auto opgehaald en naar de " yellow bridge" gebracht, welke toegang biedt tot Nusa Ceningan. Al voor de brug werden we opgewacht door personeel van ons hotel. De brug moesten we te voet over, want voor auto's is dit niet mogelijk. Aan de andere kant stapten we dan weer de auto in die ook alweer voor ons klaar stond. Ze zijn allemaal zo op elkaar afgestemd.

In Nusa Ceningang hebben we heerijk genoten van ons hotel: Le Pirate Beach house. Aan het eind van de dag zijn we een stukje gaan lopen naar Blue lagoon. Het eerste wondertje wat we zagen.  Toevallig kwamen we bij vloed langs een cliff met een restaurant er bovenop, super uitzicht op de hoge golven en ervaren surfers.

Na 2 nachten zijn we met de boot verder gegaan naar Nusa Penida, een groter en nog iets achterlopend eiland. Alle drie de eilanden zijn sowieso in opkomst qua toerisme. Er wordt echt enorm veel gebouwd! Nusa Penida staat bekend om onder andere de Manta's. We hebben flink wat gesnorkeld tijdens een boottochtje, maar helaas was het water te wild en zijn we ze mis gezwommen. Maar lekker in het water tussen de kleine visjes dobberen was ook niet verkeerd.

Een andere hotspot van Nusa Penida is Kelingking beach. Wat was dat mooi!! een verborgen strand waar je alleen te voet via een afdaling kan komen. Echt een paradijs.

Na een drukke dag was het weer tijd om te relaxen. Waar we het meest naar uitkeken was de overnachting in onze boomhut. We zijn er op tijd naar toe gegaan. Het enige wat we hebben gedaan is de hele dag naar de zee gekeken. Wat een uitzicht! Er komen heel wat toeristen voor het uitzicht en een foto met ons boomhutje. Maar wij waren de enige die er ook echt sliepen die nacht!

Morgen varen we terug naar Bali, waarna we nog 5 nachten in de culturele hoofdstad van Bali zullen blijven: Ubud. Nu genieten we nog even van het weer en de cocktails.

1. Marloes:
    10 november 2018
    Wooooow, super mooi! En die boomhut, hoe vet! Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!
  2. Jitske:
    10 november 2018
    Super mooi! Als je de kans krijgt moet deze tempel gaan bewonderen Tanah Lot. Vond ik een van de mooiste tempels.
  3. Edwin:
    10 november 2018
    Fantastisch! Toffe eerste ervaringen, lekker genieten!
  4. José Dorenbos:
    10 november 2018
    Wat een fantastische omgeving zeg😍.
    Dat is Genieten met een grote G.
    En wat worden jullie verwend zeg.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal👍
  5. Roland:
    Super gaaf nature rules 👍🏻
  6. Laura:
    10 november 2018
    Super gaaf die boomhut. Was die niet erg wankel?
  7. Jurgen & Emma:
    10 november 2018
    Die boomhut bewoog wel wat heen en weer als je je omdraaide ja. Maar het was zo'n grote boom met nog groen blad. Dus we vertrouwde er wel op.
  8. Minke:
    10 november 2018
    Wauw, wat super gaaf. Blijf lekker genieten!
  9. Desere boeters:
    Zo prachtig
    Wij waren ook op bali dit jaar echt super mooi
    En die eilanden zijn ook super mooi
    Geniet van jullie prachtige reis
    We genieten mee
  10. Anne en diederik:
    10 november 2018
    Whaaaa die boomhut! Eng zeg! 😂Ennehm lekkere massages nemen daar! Al die stress van de bruiloft! Have fun en dikke kussen
  11. Nelly:
    10 november 2018
    Gaaf hoor om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te bewonderen. Genieten hoor.
  12. Dieny van heesbeen:
    11 november 2018
    Super Emma en Jurgen
    Lekker genieten en een mooi begin van jullie reis👍😘😘