Ons vertrek

4 november 2018

Na onze bruiloft hebben wij nagenoten van de mooie en bijzondere dag. Het was voor ons echt een onvergetelijke sprookjesachtige dag. Twee dagen later ging onze focus alweer om: de laatste voorbereidingen voor onze (huwelijks) reis.

We hadden na verzoek van een leuk geïnteresseerd stel uit Iran ons huis al per halverwege oktober beschikbaar gesteld. Alle spullen zijn in de berging gezet en we waren weer een stapje dichter bij de reis. Een weekje in het vakantiehuisje van de ouders van Jurgen, en een weekje in Waalwijk bij de ouders van Emma.

Het was nog even stress om het visum voor PNG (Papua). Per toeval zagen we 1.5 week voor vertrek dat het in de maand november niet mogelijk was om een visum bij aankomst te krijgen, vanwege een belangrijke bijeenkomst van de Aziatische leiders (APEC). We hebben snel ons paspoort naar de ambassade in Brussel gestuurd en na vertraging van de levering, lag ons visum gelukkig toch 4 dagen voor vertrek klaar.

Het besef dat je echt 8 maanden weg gaat en dat we vrienden en familie een lange tijd niet zien, drong pas heel laat door. De laatste keer vrienden en vriendinnen gezien (totdat ze opeens als verassing ons komen uitzwaaien op schiphol!), afscheid van zussen, broers, opa’s en oma’s. En het moeilijkste afscheid van onze ouders. Met tranen en een glimlach zijn we door de douane gegaan. Het avontuur was begonnen!

Maar een uur later bij de eerste vlucht ging het al meteen mis. De piloot had gezien dat er een schroefje mistte en vloeistof niet goed was. Het vliegtuig mocht niet vetrekken. Maar met een mooie vergoeding voor vertraging van een vlucht (14 uur later) + een omboeking naar een directe vlucht naar Bali zijn we zeker tevreden. Nu maar eens het leven op Schiphol verkennen.

1. Els:
    4 november 2018
    Papa en ik zullen jullie enorm gaan missen. Maar gunnen jullie het plezier van deze reis met volle teugen genieten! Xxx liefs mama
  2. Lian Somers:
    Emma en Jürgen
    Heel veel plezier en mooie herinneringen op jullie lange reis. Succes
    L
  3. Ruud Backelandt:
    6 november 2018
    En Emma maar zeggen, het is geen vakantie hoor en we doen het heel eenvoudig.
    Tja wat garnaaltjes op het strand en dan komt het helemaal goed denk ik
  4. Joop de Gooijert:
    6 november 2018
    Hallo Emma, Jurgen, zo te zien kan het alleen maar .... worden. Ik zag op de foto wel een hele grote "Jacuzzi". Veel plezier, zal proberen jullie regelmatig te volgen.
  5. Annemieke:
    6 november 2018
    Ik ben nu al jaloers!!! Ik ga jullie volgen hoor!!
  6. Nelly:
    6 november 2018
    Emma en Jurgen super gaaf zal deze reis worden. Leuk om jullie te volgen !!!
  7. José Dorenbos:
    7 november 2018
    Heel veel plezier,maar dat zal wel goed komen.
    Ik zal jullie wel blijven volgen langs deze weg😉
  8. Laura:
    9 november 2018
    Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe verhaal, want ik heb stiekem al super mooie foto's gezien! Geniet ervan ❤️
  9. Kim:
    26 november 2018
    Alweer 6 weken getrouwd joh, en 3 weken geleden dat we jullie uitzwaaiden op Schiphol. Het gaat allemaal zo snel dus geniet er maar volop van!